Sådan tabte jeg 25 kg.... og den hemmelige NFOB-kur.

Jeg er blevet spurgt af mange, hvordan jeg har tabt 25 kg.

Det er nemt nok - jeg faster.

Da jeg i september 2016 blev enig med Pia om at vi skulle tabe os, så startede jeg som alle andre med at tælle kalorier i en app og sørge for kun at spise 1700 af dem om dagen, osv.

Efter et par dage opdagede jeg, at jeg var nede på 1100 kalorier og havde det fint. Næste dag 500. Stadig fint. Den følgende dag - en lørdag - gik jeg en 20 km militærmarch og undlod helt at spise, og det gik særdeles fint.

På den måde opdagede jeg, at jeg sagtens kan faste to-tre dage i træk. Og dét giver noget - man taber sig jo op imod 600 gram om dagen! Det kan ses på vægten hver morgen, og er meget tilfredsstillende.

Jeg er ikke sikker på, at alle kan faste, men jeg tror det. Jeg har siden fået at vide, at min far faktisk gjorde det samme, når han havde fået et par kilo for meget på maven. Og min lillebror gjorde det vist også. Jeg kan desværre ikke spørge dem, men ingen af dem blev nogen sinde overvægtige :-).

Der er nogle andre fordele ved at faste, inkl. et højere aktivitetsniveau (det er noget med en let paniktilstand i kroppen, som sparker gang i frigørelsen af nogle gode hormoner).

Jeg har også opdaget, at danskvand mætter (sådan føles det). At kaffe i store mængder giver sultfornemmelse (så jeg drikker shots, også kaldet espresso). Og at alkohol egentlig ikke feder så meget som folk går og tror - men man bliver sulten, når man drikker alkohol, og dét er noget skidt.

En almindelig øl på 33cl indeholder kun 135 kcal, så det er ikke den i sig selv man bliver fed af. Så en enkelt gang har jeg kørt en tre-dages faste, hvor jeg hver aften ved poolen sammen med de andre drak to øl som belønning til mig selv. Den selvbestaltede kur kaldte jeg NFOB - No Food, Only Beer :-).

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Historien om Oracle i Danmark - TPI, DDE og den slags...

Velkommen, min Steve Jobs-fyring - og de tre nye bikse...

Ny Offentlig Skat ...