Gymnasiestilene, del 1: Et næsten chokerende gensyn med fortiden....

Jeg fandt en samling af nogle af de dansk-stile jeg skrev i gymnasietiden på Rysensteen fra 1978 til 1981. Det er rundt regnet 40 år siden.

Det var meget interessant. Der var så mange ting, der var de samme dengang som nu. De samme overvejelser, bekymringer, håb og forudsigelser. Nogle gange var det næsten ufatteligt.

For mig var det mest chokerende, at jeg totalt havde glemt, hvordan jeg tænkte og hvordan Verden så ud dengang. Det bekræfter i rigt mål den tese, som f.eks. fremlægges i bogen Thinking, Fast & Slow, at en meget lille del af vore erindringer er data og facts og en meget stor del er følelser :-).

Jeg har brugt citater fra stilene nogle gange, når jeg har holdt foredrag eller blot talt med folk om emner, der er oppe i tiden, og reaktionen er som oftest lettere vantro, hvilket jeg jo godt kan forstå.

Jeg har scannet dem ind via min trofaste iPhone, og så kan I jo selv prøve at fornøje jer i de kommende blogindlæg...

'




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Historien om Oracle i Danmark - TPI, DDE og den slags...

Velkommen, min Steve Jobs-fyring - og de tre nye bikse...

Ny Offentlig Skat ...